1 вин авиаторmosbet casinoonewin casinoaviator 1 winparimatchmosbetpin uplucky jet onlinelackyjetpin uppinupmostbet casinopin up azerbaycan1win aviatorlucky jetmostbet1win kzpin up casino india1 win1win cassinomostbet kzaviator1 winparimatchlucky jetmostbetmosbet1 winmostbet casinopin up4r betmosbet1win1 win azpin up casinomostbet casino1win slot4a betmostbet casinopin up 777pinup azerbaycan1wınmosbetlucky jet casino4rabetmosbetpin up kz1 win4rabet slots1win slotmostbet casino
  • امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
امروز 9
1
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خبر داد؛

انجام مطالعات ژئوتکنیک 3 بندر جدید استان بوشهر

  • کد خبر : 15667
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
انجام مطالعات ژئوتکنیک 3 بندر جدید استان بوشهر
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در موضوع بنادر جدید که مصوبات رئیس‌جمهور است، در ۳ بندر جدید استان بوشهر ما مطالعات ژئوتکنیک انجام می‌دهیم که شامل دیلم و گناوه و بندر دیر است، گزارشات و مطالعات در این‌باره به اداره کل بنادر بوشهر ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سپاس خبر»؛به نقل از فارس؛ مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، بعد از ظهر امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه اظهار داشت: ۷۵ درصد همکاری ما با بخش دولتی و ۲۵ درصد فعالیت‌ها با بخش خصوصی است، با ۳۷ دستگاه اجرایی نظیر وزارت راه، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۸۰ نوع آزمایش در زمینه های مختلف قیر، آسفالت، فولاد، غیرمخرب و غیره انجام می‌دهیم و با ابزار گسترده ۱۰۴۰ واحد محلی مستقر و غیر مستقر و ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور داریم.

کیان‌پور گفت: بیش از ۲۶ درصد سهم بازار ژئوتکنیک کشور در اختیار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار دارد و در بخش شهرهای ساحلی که در آینده ساخته می‌شود و در مکان‌یابی ساخت بنادر جدید بحث مطالعات ژئوتکنیک را ما انجام می‌دهیم.
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: اولویت کاری ما توسعه آزمایش‌های غیرمخرب برای ارائه به مهندسان مشاور برای طراحی راه‌ها و غیره است.
کیان‌پور افزود: در ۲۷ نقطه بررسی سکونت‌گاه‌های شهری در حال مطالعه است و نقاطی که به ما اعلام کنند در بحث مطالعات ژئواکنیک انجام می‌شود.
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: گفت: در موضوع بنادر جدید که مصوبات رییس جمهور است، در ۳ بندر جدید استان بوشهر ما مطالعات ژئوتکنیک انجام می‌دهیم که شامل دیلم و گناوه و بندر دیر است، گزارشات و مطالعات در این‌باره به اداره کل بنادر بوشهر ارسال شد.
وی در پاسخ به سوال فارس گفت: ما عضو شبکه آزمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم. با همه مراکز دانش بنیان تفاهم‌نامه داریم که تخفیف ۵۰ درصدی به دانش‌بنیان‌های می‌دهیم و از طرح‌های دانش بنیان حمایت مالی می‌کنیم و برای به ثمر رسیدن این طرح‌ها کمک‌های فنی خواهیم داشت.

* رونمایی از سامانه لجستیک و مدیریت تجارت یکپارچه 

در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه، سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

هدف از راه‌اندازی سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت، رفع موانع و گلوگاه‌های تجارت و لجستیک یکپارچه ایران بوده است و از طریق این سامانه تمام فرایند زنجیره تامین برای صاحبین کالا انجام می‌شود و از فعالیت‌های جزیره‌ای و سنتی، که در صورت عدم آگاهی از قوانین بانکی، حمل و نقل، بیمه و گمرکات داخلی و بین المللی، هزینه‌ها به ویژه هزینه دموراژ و انبارداری و زمان تحویل کالا افزایش می یابد و منجر به رسوب کالا می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

این سامانه این فرصت را برای تجار فراهم می‌کند از ابتدا و انتهای فرایند تجارت از جمله حمل و نقل بین‌المللی هوایی، زمینی، دریایی، ریلی و ترکیبی، کشتیرانی، مدیریت اسناد و مجوزها، مدیریت امور ارزی، تطبیق اسناد با ثبت سفارش و اخذ مجوزهای قانونی در کمترین زمان رصد حمل کالا، ترانزیت داخلی و خارجی، امور گمرکی و ترخیص کالا، حمل و نقل داخلی، انبار داری و استریپ، مدیریت امور بانکی و بیمه از طریق سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت انجام می‌شود و در نهایت حتی امکان دموراژ صفر برای شرکت‌ها نیز وجود دارد. همچنین با این سامانه امکان مبادله اطلاعات و فرآیندهای تجاری با صاحبان کالا و فروشندگان به صورت لحظه‌ای وجود دارد.
با بهره مندی از متخصصان داخلی در  شرایط تحریم‌ها، ‌دموراژ کالا و هزینه تمام شده تجارت به حداقل رسیده و حجم ترانزیت افزایش یافته است.

در این باره بهنام علیخانی، نایب رییس کمیسیون امور گمرکی اتاق بازرگانی اظهار داشت: از چند سال گذشته گلوگاه‌های تجارت ایران شناسایی شد که چند عامل از موانع تجارت و لجستیک یکپارچه ایران بوده‌ که در راستای رفع این موانع سامانه مذکور ایجاد شد که از طریق این سامانه تمام فرایند زنجیره تامین برای صاحببن کالا انجام می‌شود.
پایان پیام/

لینک کوتاه : https://sepaskhabar.ir/?p=15667

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.